Derkinderenstraat

8 september 2006

Ik moet naar links op de rotonde en neem ‘m ook linksom, eigenlijk zonder het te merken. Honderd meter verder zet ik mijn auto aan de kant en al voor ik aan wil bellen komt er iemand naar buiten. Een zwarte jongen, sikje, grote capuchon sluit af en slaat, terwijl hij zich omdraait, een kruisje.
   “Leidseplein.”
   Vlak voor dezelfde rotonde – we moeten nu rechtsaf – hoor ik:
   “En nu wéér linksom dan…”
   Als we van de rotonde af zijn, vraagt hij over de rozenkrans aan mijn binnenspiegel:
   “Hangt die er voor de sier..?”

Geef een reactie

