Halfweg

18 juni 2006

Vier jonge mensen willen vanaf de Keizersgracht naar Halfweg. Ik kijk op de achterbank en verheug me op de rit: een kale kop, veel latex, korte rokjes, en een zweepje. Na korte tijd vraagt er eentje om muziek, omdat ze anders zelf wel begint te zingen. Dat heb ik graag, ‘doe maar,’ zeg ik.
   Giechelend krabbelt ze terug.
   ‘Iemand anders?’ Niemand durft, dus zet ik de allernieuwste, hipste meest underground electro cd uit Berlijn op om de stemming erin te brengen.
   Na een minuut of vijf ben ik nog de enige die er lol in heeft, dus aan de kale kop stel ik voor dat hij een radiostation opzoekt. Met 538-house rijden we verder en er wordt geen woord meer gezegd.
   Op het industrieterrein waar ze wezen moeten verheug ik me alweer op de rit terug.

Geef een reactie

