Motorwal

10 april 2006

Een marokkaan in zwartwit army joggingpak en een blondine met modieus kapotgeknipte spijkerbroek. Galant houd ik de deur voor ze open.
   Zodra we rijden begint hun kindje te snikken. Ik draai me om en kijk het eens goed in de ogen.
   ‘Ze moest eigenlijk allang in bed liggen,’ zegt mama.
   ‘Ja Genita je moest allang in bed liggen,’ zegt papa.
   Genita begint wat luider te snikken.
   ‘Stil maar we zijn zo thuis,’ zegt mama.
   ‘Genita doe maar rustig,’ zegt papa.
   Nu begint ze te huilen. We rijden over de snelweg. Ik wil me nog eens omdraaien en Genita lief aankijken, maar mama brult opeens: ‘Heeee, en nou stil!’
   ‘Genita wil je je aap?’ vraagt de legermarrokkaan. Hij tovert een aap tevoorschijn, groter dan Genita en houdt hem voor haar neus.
   Genita zet het op een krijsen. Ze slaat om zich heen en haar hoofdje is nat van tranen, zweet en snot. Papa en mama weten niet meer wat te doen. Op de baby na is iedereen sprakeloos. Ik rijd ze naar huis met het gekrijs op de achtergrond.
   We rijden hun straat in. Ik vertel dat ik als kind alleen maar een auto van binnen hoefde te zien om kotsmisselijk te worden. Voor de deur stop ik en dan is het opeens helemaal stil. Achterin ligt Genita op de grond te slapen.

Eén reactie to “Motorwal”

  1. Mauro Castro Says:

    I’m a brasilian taxi driver. Visit my blog. Ok?
    Thanks


Geef een reactie

