Oudezijds Voorburgwal

5 april 2006

Ervaren taxireizigers, als ze instappen vraagt oma hoe ik van plan ben te gaan rijden.
   ‘Gewoon,’ en ik noem wat straatnamen op de route. Bluffen. Ik weet pas hoe ik rijd als ik rijd.
   Van achter masseert ze de schouders van haar man die naast me zit. Schor zegt ie: ‘Bietjes’.
   Ik wil ook wel gemasseerd worden, dat kan ik wel gebruiken tijdens zo’n nacht.
   ‘Maar niet door zo een,’ zegt opa en hij heeft gelijk, ‘linke vogel.’
   Straks thuis krijgt hij rode bietjes en hij is blij dat zijn vrouw de weg nog weet. Anders weet ik het wel. We rijden langs het huis van mijn vorige liefde en ik vertel het ze zomaar allemaal.
   ‘Klootzak, toen ben je maar taxi gaan rijden.’
   Met hard werken komt echte liefde terug, als je er maar van hebt geleerd.
   Opa heeft drie getatoeerde puntjes tussen duim en wijsvinger. Hij geeft me een stevige hand en fooi.
   ‘Een bloemetje is minder. Sterkte.’

Eén reactie to “Oudezijds Voorburgwal”

  1. Pierre-Léon Says:

    Saluts de Montréal.
    Excellent Blog ! ;-)

    I need to improve your language tho ;-)) Later…

    PL


Geef een reactie

