Spuistraat

16 maart 2006

‘Ajacieden naar de hel, AZ die komme d’r wel.’
Ik kan ze slecht verstaan, behalve als ze uit het raampje ‘kankerjoden’ schreeuwen. Dronken Hollanders zingen meteen dom en gewelddadig. Finnen en Schotten zingen veel vrolijker. Ik had een Schot die de hele rit bleef zingen, ook verzoeknummers; Sinatra, the Platters. Hij wilde mijn wagen niet meer uit en bleef maar zingen. Zijn zus en ik moesten hem er uit trekken. Terwijl zij al binnen was, stond hij nog op straat te zwaaien.
   ‘Wagen 50, dat klinkt gezellig,’ klinkt uit de mobilofoon. Wie dat was weet ik niet, maar de hooligans die uit het raam hangen moeten niet te missen zijn.
   ‘Met de deuren gooien vindt papa niet goed.’ Gelukkig stoppen ze er dan ook mee.
   De hele Spuistraat staat zoals gewoonlijk van voor tot achter vol met taxi’s.
   ‘Het fietspad is helemaal vrij. Een tientje als je d’r over gaat.’
   Even slikken en we rijden over het fietspad de straat af.
   Uiteindelijk race ik de verkeerde kant van de gracht op om maar zo snel mogelijk van ze af te zijn. Dan een fooi, maar geen extra tientje.
   ‘Je deed het ook wel een beetje voor jezelf, he!’
   Wel, dat klopt. Maar toch flauw.

Geef een reactie

