Martelaarsgracht

14 maart 2006

Een politieauto zit al een tijdje in mijn spiegel. Nerveus probeer ik te bedenken wat ik allemaal fout doe.
   Midden op de kruising trekt ie hard op tot naast mijn raampje. Als ik vraag waarom de agente me aanhoudt, zegt ze dat het moet zijn: ‘staande houden’. Ze reciteert de letters en cijfers van mijn nummerbord. De jonge agent naast haar let goed op. Ik luister ook naar de serie verantwoordelijkheden die ze me opdraagt.
   Als het even stil is wil ik bedanken en wegrijden, maar dan zegt ze dat ik een kapotte koplamp heb. Ik stap uit, schop wat tegen de voorkant, rommel onder het stuur en de koplamp springt aan. Ongelovig trekt ze op tot voor mijn auto, maar dan mag iedereen weer gaan rijden.

Geef een reactie

