Ransdorp

1 maart 2006

Ik moet naar de kantine. Het weggetje is amper breder dan mijn auto en in het donker manoeuvreer ik tussen waggelende figuren door. Bij de kantine gaat een jongetje de oudjes halen.
   Rijdend over het weggetje stapt de kleinzoon bij zijn grootouders in. We passeren weer een aantal wankelende schimmen en een ervan, onder de modder en voorovergebogen blijkt een hulpbehoevende vriend. De kleinzoon springt weer uit de auto, ik rijd maar gewoon door.
   Als oma al binnen is vraagt opa, terwijl hij me een goeie fooi in de hand drukt of ik ‘al een beetje verkering heb’. Ik leg mijn situatie uit en hij vertelt me wel veertig vrouwen gehad te hebben. Hij stapt uit en wenst me een aantal keer nadrukkelijk een goede gezondheid.

Geef een reactie

