Landsmeerderdijk

1 februari 2006

Binnendoor rijd ik terug naar de centrale. Mijn nacht zit erop, het is ochtend. Met de laatste klant heb ik onderweg een sigaret gerookt en de radio hard aangezet.
   Een man steekt zijn hand op. Misschien dat ik wel stop, omdat hij uit het niets verschijnt. Hij biedt me twintig euro voor een ritje naar het Leidseplein. Ik zeg dat als we het op de meter doen hij daarvoor wel twee keer naar het Leidseplein kan. Hij houdt voet bij stuk. Wil niet op de meter, dat wil hij nooit. Ik ga akkoord, maar voor de goede orde zet ik wel de meter aan, puur als registratie. Hij hoeft zich er niet aan te houden.
   Als we op het plein zijn stapt hij uit en geeft me zonder op de meter te kijken twintig euro. De meter gaf er nog geen tien aan.
   Dat bedrag schrijf ik bij op mijn rittenstaat en ik rijd nog eens terug naar de centrale.

Geef een reactie

