Grunder

25 januari 2006

Zo een had ik er nog nooit gehad. Ik klopte op de ruit van het café. Een blonde dame wees naar mijn auto en knikte van ja. Meteen daarna kwam er een krom mannetje naar buiten gestrompeld, dat ik achterin de taxi hielp.
  Met moeite lispelde de man enkele keren Guhduh, wat ik wist te ontcijferen als Grunder, een flat in Zuid-Oost. Tijdens het rijden was het enige dat me ervan overtuigde dat ik geen lijk vervoerde het feit dat de man rechtop bleef zitten. In mijn binnenspiegel zag ik een uitgemergeld hoofd met donkere gaten.
   Bij aankomst begrijpt de man het bedrag wat ik hem noem en stopt hij me nadrukkelijk een fooi in de hand. Ik pak zijn dunne pols bij het uitstappen. Ik zie hem met een gouden horloge het tl-licht inlopen.

Geef een reactie

